دوره مبتدی پاراگلایدر

دوره مبتدی آموزش پاراگلایدر

پرواز کردن احساس رهایی را در انسان ایجاد می کند. احساسی که با هیچ پدیده ی دیگری قابل مقایسه نیست. با پرواز کردن، انسان حس می کند که سبک شده و وزن ندارد. انگار تمام دغدغه ها و مشکلاتش را روی زمین جا گذاشته و به پرواز درآمده است.

به همین دلیل تفریحی مثل پاراگلایدر سواری توانسته محبوبیت زیادی میان علاقه مندان به ورزش پیدا کند.

اما برای پرواز با پاراگلایدر باید از کجا شروع کنیم؟ مدت زمان آموزش پرواز با پاراگلایدر چقدر است؟

در این بخش از وبسایت کاپیتان فلای، می خواهیم به طور کامل دوره مبتدی پاراگلایدر را توضیح دهیم و بگوییم که باید منتظر چه چیزی باشید.

دوره مبتدی آموزش پاراگلایدر

سوالات رایج

برای اینکه درک بهتری نسبت به دوره آموزش مبتدی پاراگلایدر داشته باشید، به برخی از رایج ترین سوالات شما در خصوص آموزش پاراگلایدر پاسخ داده ایم:

  • آیا آموزش پاراگلایدر برای بانوان نیز انجام می شود؟

بله! تمام بانوانی که بیش از 18 سال دارند، می توانند در دوره های آموزشی پاراگلایدر شرکت کنند.

  • آیا لازم است تجهیزات خاصی خریداری کنم؟

تمام تجهیزات پرواز در دوره های مبتدی توسط مجموعه کاپیتان فلای تامین می شود. بنابراین لازم نیست که هزینه ای برای خرید تجهیزات داشته باشید. البته فراموش نکنید که در دوره های مستقل و پیشرفته، نیازمند خرید برخی از وسایل پرواز خواهید بود.

  • آیا لازم است قبل از دوره مبتدی، تجربه پرواز داشته باشیم؟

بد نیست که پیش از ثبت نام در دوره مبتدی، پرواز تفریحی دونفره با پاراگلایدر را تجربه کرده باشید. به این ترتیب ترس شما از پرواز خواهد ریخت و برای درک مفاهیم پرواز، آماده تر خواهید بود.

  • آیا برای درک بهتر مطالب تئوری پرواز، نیازمند هوش ریاضی و فیزیک بالایی هستم؟

خیر! شما قرار نیست در دوره های تئوری پرواز با فرمول و مسئله سر و کار داشته باشید. مباحث مربوط به آیروداینامیک به شما کمک می کند که درک بهتری به جریان های هوایی و نحوه ی عملکرد بال پاراگلایدر داشته باشید.

  • بهترین مربی پاراگلایدر کیست؟

بهترین مربی کسی است که شما را از بابت یادگیری مفاهیم پایه قوی کند. بهترین خلبانان کسانی هستند که مفاهیم پایه را به خوبی درک کرده اند. در نتیجه دوره های ابتدایی آموزش پاراگلایدر خود را جدی بگیرید. در آکادمی کاپیتان فلای تلاش کرده ایم که بهترین مربیان پاراگلایدر ایران را در اختیار شما هنرجویان عزیز قرار بدهیم.

  • آیا بعد از اتمام دوره، گواهینامه پاراگلایدر می گیرم؟

بله! بعد از اتمام دوره مبتدی، دو آزمون عملی و تئوری از هنرجو گرفته می شود تا سطح مهارت وی در مباحث اولیه پاراگلایدر مشخص شود. در صورت موفقیت آمیز بودن آزمون مبتدی پاراگلایدر، گواهینامه صادر می شود و هنرجو می تواند به دوره های بعدی آموزش پاراگلایدر برود.

دوره مبتدی پاراگلایدر

دوره مبتدی همان طور که از نامش نیز پیداست، مربوط به کسانی است که به تازگی وارد این حوزه شده اند. در دوه مبتدی پاراگلایدر با اجزای پاراگلایدر به شکل مختصر آشنا می شوید.

به شکل خلاصه در مورد سیلابس دوره مبتدی صحبت کرده ایم:

آشنایی با وسایل پرواز

یکی از مهم ترین نکاتی که در دوره مبتدی پاراگلایدر یاد می گیرید، آشنایی با وسایل پرواز و نحوه ی عملکرد پاراگلایدر است. در این دوره ساختار بال، ترمزها، چتر کمکی و…به شکل مختصر آموزش داده می شود.

شناخت دقیق این وسایل باعث می شود که درک بهتری نسبت به نحوه ی پرواز با پاراگلایدر داشته باشید و کنترل آن در دوره های آموزشی بعدی راحت تر شود.

چتر کشی زمینی

یکی از مهم ترین چیزهایی که یک خلبان پاراگلایدر باید بلد باشد، چترکشی است. در دوره مبتدی، نکات ابتدایی مربوط به چترکشی آموزش داده می شود و تلاش می گردد که هنرجویان روی زمین، به بهترین شکل ممکن چترکشی را انجام دهند تا در دوره های پرواز مستقل بتوانند عملکرد بهتری در چترکشی از خود نشان دهند.

تئوری پرواز با پاراگلایدر

از دیگر مباحثی که در دوره آموزشی مبتدی پاراگلایدر به هنرجویان آموخته می شود، نکات تئوری پرواز است. در این روند به شکل مختصر در مورد قوانین آیروداینامیک که مهم ترین عامل در پرواز با پاراگلایدر است، صحبت می شود. همچنین در مورد ترمال ها، جریان های هوایی و ابزارهای هواشناسی نیز، آموزش هایی ارائه می گردد.

آموزش پرواز عملی

در بخش نهایی دوره آموزش پاراگلایدر، تلاش می شود که پروازهای کوتاهی برای هنرجویان انجام شود. در این پروازهای کوتاه با مبانی تیک آف، پرواز و لندینگ آشنا می شوید.

لازم به ذکر است که تمام آموزش های عملی در محیطی ایمن و بدون خطر انجام می شود. در تمام ساعات آموزش عملی، مربی حرفه ای پاراگلایدر نیز همراه شما خواهد بود.

در این دوره کافیست پیش نیازهای زیر را داشته باشید:

  • علاقه و شوق فراوان برای پرواز
  • وزن کمتر از 100 کیلوگرم
  • عدم ابتلا به بیماری های تنفسی و قلبی
  • سن بالاتر از 18 سال( برای افراد زیر 18 سال نیز دوره های آموزشی با نظارت والدین برگزار می شود)

در صورتی که این پیش نیازها را دارید، همین امروز می توانید در دوره های آموزشی مبتدی پرواز با پاراگلایدر شرکت کنید.

یکی از سوالات مهمی که در مورد دوره مبتدی پرسیده می شود، این است که هزینه شرکت در کلاس پاراگلایدر مبتدی چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این دوره با قیمت 20 میلیون تومان به هنرجویان محترم عرضه می شود.

در نظر داشته باشید که هزینه های آموزش پاراگلایدر به مهارت مربی و ساعات پرواز بستگی دارد.

دوره مبتدی آموزش پاراگلایدر نزدیک به 25 ساعت آموزش تئوری و عملی خواهد داشت. البته بستگی دارد که هنرجو به چه میزان آموزش احتیاج داشته باشد. ممکن است لازم باشد که ساعات آموزشی را افزایش داد که در این شرایط، هزینه های دوره نیز بالاتر می رود.